OVERIGE VRAGEN
WERKEN MET MIJN VWE
Waar vind ik mijn facturen?
- Log in op Mijn VWE.
- Ga naar Mijn Bedrijf, klik op Facturen en vervolgens op Factuur archief.
Waarom betaal ik nu per maand in plaats van per kwartaal?
U gaat de factuur ontvangen van VWE. VWE biedt haar klanten het voordeel om achteraf te betalen. Van AutoDealers.nl ontving u de factuur een kwartaal vooruit. Voor u een voordeel dat u nu achteraf gaat betalen.
Krijg ik een aparte nota voor mijn AutoDealers.nl diensten?
Vanaf het moment dat u overgaat, krijgt u uw facturen van VWE. Deze facturen worden maandelijks per mail verzonden vanuit i[email protected] rond de 3e van de maand. VWE zet al uw diensten op één factuur met maandelijkse vaste module(s) en uw losse transacties, bijvoorbeeld de kosten RDW-transacties en -leges of voor AutoTrust-garanties.
Ik wil graag automatische incasso. Hoe vraag ik dit aan?
Neem hiervoor contact met ons op via 088 8937001 of [email protected]. Wij versturen u dan direct een link, die u per email ontvangt van [email protected]. U geeft aan vanaf welke bank u uw incasso wilt afgeven en vanaf dat moment kunt u uw volgende factuur via incasso betalen.
Ik betaal bij AutoDealers.nl met incasso, gaat dit ook mee over?
Helaas kan VWE niet incasseren op basis van de aan Autodealers afgegeven machtiging. Deze incasso moet vernieuwd worden. Dit gaat via het afgeven van een Digitale machtiging. Deze link ontvangt u van [email protected] zodra u aangeeft met incasso te willen betalen. Neem hiervoor contact met ons op via 088 8937001 of [email protected].
Wat is mijn voordeel van het afgeven van een incasso?
- U heeft geen omkijken naar de factuur
- Er worden geen extra kosten in rekening gebracht
- U betaalt altijd op tijd!
Zijn er storneringskosten bij een mislukte incasso?
Nee, u ontvangt een betalingsherinnering om u te helpen herinneren dat er op donderdag voldoende saldo op uw rekening moet staan. VWE zal drie keer proberen te incasseren. Bij drie mislukte pogingen wordt uw account geblokkeerd. Dan kunt u uw facturen alleen nog per iDEAL betalen, via de mail die u op maandag ontvangt waarin u op de hoogte wordt gebracht dat uw account is geblokkeerd.
Kan ik op andere wijzen mijn facturen betalen?
- Ja dat kan. U kunt uw facturen per iDEAL betalen. De iDEAL-link is toegevoegd aan de facturen die u per mail ontvangt.
- Alhoewel wij het sterk afraden, kunt u uw facturen ook per bankoverschrijving voldoen.
- Helaas zijn aan deze vormen van betaling wel extra administratiekosten verbonden: €4,95 per maand. Wij adviseren u om gebruik te maken van incasso.
Waarom betaal ik nu extra kosten (€4.95) voor een handmatige betaling?
Bij AutoDealers.nl betaalt / betaalde u administratiekosten van €2,50 voor iedere factuur. Van VWE ontvangt u één factuur en is er een maandtarief van €4,95.
Heeft het consequenties als ik mijn factuur te laat betaal?
Als u onverhoopt na de herinneringen en aanmaningen uw facturen te laat betaalt, wordt uw account geblokkeerd. Mocht dit onverhoopt gebeuren, dan worden de administratiekosten van 45 euro bij uw volgende factuur in rekening gebracht.
Wat is de betaaltermijn van facturen?
De betaaltermijn is 14 dagen.
Waar zie ik of mijn factuur betaald is?
VWE stuurt u op maandag een betalingsherinnering als de facturen niet tijdig is voldaan. U ontvangt deze betalingsherinnering via een mail van [email protected].
Kan ik via IDEAL betalen?
Vanuit Mijn VWE is betalen per IDEAL helaas nog niet mogelijk. De factuur kunt u inzien in Mijn VWE en u ontvangt de factuur ook per email van [email protected]. Aan deze mail is wel een IDEAL-link toegevoegd.
Wordt mijn account na betaling vrijgegeven?
Uiteraard wordt uw account vrijgegeven. Dit gebeurt nadat u via de iDEAL-link op uw aanmaning het verschuldigde bedrag hebt voldaan. De aanmaningsmail ontvangt u van [email protected].
Wat doe ik als mijn account geblokkeerd is doordat er te laat betaald is?
In de laatste aanmaning vindt u een iDEAL-link naar het openstaande bedrag. Zodra u de betaling gedaan heeft, wordt u vanzelf gedeblokkeerd.
Let op: dit kan tot enkele werkdagen duren.
Let op: dit kan tot enkele werkdagen duren.
Binnen hoeveel dagen worden credit nota’s vergoed?
Uiteraard streven wij ernaar dat er geen credit nota’s nodig zijn. Mocht er onverhoopt toch een bedrag gecrediteerd moeten worden, dan kunt u uw credit nota verrekenen met uw komende factuur. Ook incasseert VWE pas na 14 dagen en verrekent bij de incasso meteen de creditbedragen.
Waar vind ik de historie van mijn gebruikte diensten/transacties?
- Log in op Mijn VWE
- Ga naar Mijn Bedrijf en dan naar Transacties
- Via dit scherm kunt u alle transacties terugvinden
Wat betekent "Leges" op mijn factuur?
Leges betreffen een bedrag dat betaald moet worden aan de overheid of bevoegd gezag voor het gebruik van hun diensten of produkten. RDW-leges zijn dan ook kosten voor het gebruik van RDW-diensten. VWE brengt RDW-leges namens de RDW in rekening en draagt dit af aan de RDW.
Krijgt u Hulp op afstand?
Heeft u een medewerker van VWE gesproken dan vraagt hij/zij mogelijk om Hulp of afstand in te schakelen.
Klik dan op deze link en volg de aanwijzingen.
Klik dan op deze link en volg de aanwijzingen.